7 Jun 2012

RAHSIA BENTUK TUBUH WANITA

Bagaimana tubuh seorang wanita menjadi tarikan kepada jejaka. . Bagi seorang lelaki penilaian pertama tentang wanita adalah mengenai bentuk tubuh badan . Beberapa hal yang perlu diketahui wanita yang selalunya menarik perhatian dan merangsang golongan lelaki.

1. Tubuh Atletis

wanita yang bertubuh atletis  dalam pandangan mereka pasti wanita tersebut mampu menjadi ibu yang baik. Dengan tubuh yang fit, si wanita tentu akan mampu menjalani hari-harinya sebagai ibu dan mengerjakan berbagai tugas rumah tangga. Wanita bertubuh atletis juga diyakini mampu melindungi dirinya dari bahaya.




2. Payudara yang padat dan berisi.



Payudara wanita merupakan antara aset yang sering mengoda golongan lelaki. selalunya bentuk yang paling diminati pada usia awal 20 tahunan. Tarikan mereka adalah payudara padat berisi.

Jika anda tidak memiliki payudara padat berisi jangan sedih dulu. Menurut hasil penelitian, golongan lelaki menyukai payudara tanpa mempedulikan bentuknya. Tidak masalah apakah payudara tersebut berukuran kecil ataupun besar,  golongan lelaki pasti tertarik pada payudara wanita.

Satu lagi fakta tambahan mengapa lelaki menyukai payudara wanita adalah karena di sekitar puting wanita ada bagian bernama aerola. Pada saat berhubungan seks, aerola akan mengeluarkan bau yang menggoda lelaki. Itulah sebabnya, lelaki suka bermain-main dengan payudara ketika berhubungan seks.


3. Kaki Panjang.

Ketika seorang wanita beranjak remaja, kaki mereka akan bertambah panjang. Di mata lelaki, kaki yang panjang menandakan kedewasaan wanita.

Banyak wanita berkaki panjang tidak menyedari kelebihan tersebut.  Bagi wanita yang mempunyai kaki panjang mereka seharusnya menggunakan kasut tinggi atau skirt mini untuk semakin menonjolkan keseksian kakinya.


4. Pinggang yang Ramping

Bentuk tubuh jam pasir sejak dulu memang menjadi idola wanita. Sejak berzaman, wanita selalu berusaha keras mewujudkan bentuk tersebut melalui  korset, diet ketat, sampai ke pembedahan plastik. Semakin segaris pinggul dengan pinggang membuat lelaki semakin tertarik. Terkesan wanita tersebut banyak menimbun lemak sehingga secara reproduktif kurang subur.


5. Punggung yang Bulat


Punggung bulat yang penuh dipastikan membuat mata lelaki pasti tidak akan berpaling. Punggung wanita memiliki banyak fungsi, seperti menyimpan lemak untuk menyusui dan tempat tumpuan tenaga untuk saat-saat tertentu. Inilah mengapa banyak orang menganggap semakin besar pungggung semakin menarik wanita tersebut.

Zaman dahulu wanita berusaha keras membuat punggung terlihat semakin besar. Tapi tidak demikian kini, kerana punggung besar malah seperti menandakan tubuh yang kurang sehat.


6. Perut Ramping


Pertama, karena jelas perut ramping menandakan wanita tersebut tidak hamil dan kerana  perut ramping menandakan wanita tersebut pandai merawat diri dan peduli akan kesihatannya.

Perhiasan di perut, seperti tindik di perut atau rantai di sekitar perut menurut lelaki membuat perut semakin seksi. Rantai tersebut membuat pinggul wanita tampak lebih besar sekaligus merampingkan pinggang.

7. Leher Jenjang

Leher jenjang wanita membuat lelaki kerana bagi ia mempunyai tarikan  yang sangat menggoda, membuat lelaki  senang mencium dan menghiasinya dengan perhiasan.


8. Wajah Ramah


Wanita yang berwajah sedikit kekanak-kanakan dan penuh senyum. Wajah mungil, dagu kecil, rahang yang elegan, tulang pipi tinggi, bibir penuh, dan mata besar merupakan ciri-ciri wajah yang menjadi tarikan lelaki.

Wajah seperti ini membuat lelaki secara spontan ingin melindungi dan memberi kasih sayang. Wajah yang lebih muda memang akan membuat lelaki tergoda.

9. Mulut yang Sensual


Manusia adalah satu-satunya mahluk hidup yang bibirnya berada di bagian luar. Ketebalan bibir wanita sama dengan vaginanya. Kedua bagian tubuh ini akan bereaksi dan dipenuhi oleh aliran darah ketika dalam keadaan terangsang.

Lelaki amat menyukai wanita yang berbibir penuh dan sensual. Untuk wanita yang tidak memiliki bentuk bibir demikian jangan khuatir. Dengan bantuan lipstick merah menyala, pasti membuat lelaki tergoda.

10. Daun Telinga


Telinga wanita juga memiliki peranan penting dalam menggamit dengan lelaki kerana telinga tempat wanita memasang anting-anting. Panjangnya bagian tersebut membuat wanita makin seksi.

Beberapa wanita primitif  sengaja memanjangkan bahagian tersebut untuk menarik hati lelaki. Anting-anting model panjang dan menarik perhatian jadi pilihan wanita untuk membantu membuat bagian tersebut terlihat lebih menarik. Tapi hati-hati anting-anting yang terlalu besar malah akan merosak telinga.


11. Mata Besar



Lelaki amat mengagumi mata besar. Karena itu tak hairan jika celak dan rias selalu menonjolkan bahagian mata pada tata rias seseorang.

Lelaki bukannya menyukai mata besar wanita tanpa alasan yang jelas. Menurut mereka mata semacam itu membuat para lelaki merasa terlindungi.


12. Hidung Munggil


Secara umum, lelaki menyukai wajah wanita yang comel seperti anak-anak. Wajah tersebut membuat lelaki merasa ingin melindungi. Begitu juga dengan hidung, lelaki sangat menyukai wanita yang berhidung mungil.

13. Rambut Panjang


Sehelai rambut bisa hidup hingga enam tahun, setiap harinya seseorang biasa kehilangan 80-100 helai rambut. Untuk lelaki, rambut panjang dianggap menarik kerana wanita terkesan feminim dan subur.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan